MKB Ondernemers
Van rood naar zwart
De MKB’er kan vooral bij Will-Jan aan de bel trekken zodra de bedrijfsresultaten niet voldoen, of echt niet goed zijn. Will-Jan zet zich volledig in om dit om te buigen. Zeker als de groeiambitie er volledig is én Will-Jan aan alle knoppen kan en mag draaien. Hij is op zijn best binnen (familie)bedrijven met een omzet tussen de 1 en 30 miljoen en tussen de 5 en 50 medewerkers. Waar hij vanuit deze financiële basis vervolgens voor gaat is dat een ieder binnen de samenwerking elkaars toegevoegde waarde erkent en herkent, vanuit wederzijds begrip, aandacht voor de menselijke kant met ruimte voor groei en ontwikkeling.
Verbinding medewerkers
Als Prediation® Expert brengt Will-Jan ook de juiste focus aan en herstructureert hij de verantwoordelijkheden. Medewerkers worden vaak niet meegenomen in het eindeloos afwegende hoofd van de ondernemer. Het nadeel hiervan is dat de medewerkers de reis van de (bijgestelde) gedachte van de MKB’er niet meekrijgen. Will-Jan bouwt hier de benodigde bruggen tussen. Juist als de financiële rust weer is gecreëerd en de juiste koers is bepaald, moeten we gezamenlijk dezelfde richting zien en op willen gaan.
Aanpak
Met een uitgebreide intake zorgt Will-Jan ervoor dat de echte behoefte duidelijk op tafel komt. De onderliggende wensen worden besproken om wederzijdse verwachtingen goed af te stemmen. Vanuit een eerste analyse gaat Will-Jan in gesprek met het team rondom de MKB’er of de eigenaar, de echt direct betrokkenen. Het kernteam. Zodra het bedrijf financieel gezond klaar staat voor de toekomst met een geborgde continuïteit en winstmaximalisatie, kan Will-Jan doorbouwen aan de onderlinge samenwerking en groeipotentie van de onderneming.
Groothandel en Productiebedrijven
Procesoptimalisatie
Binnen de branche van groothandels en productiebedrijven is Will-Jan als een vis in het water. In deze trajecten begeleidt hij alle interne en externe processen van de organisatie. Dit gaat van in- en verkoopprocessen, kost- en verkoopprijs berekeningen, sales- en marketingplannen tot aan eventueel de productieprocessen.
Het revitaliseren van een onderneming is een steeds veranderde mix van de 7 p’s van de marketingmix. Wil je je volledig hierop kunnen richten, betekent het ook dat je geen stress moet ondervinden van de betaalbaarheid. Anderzijds er moet ook rendement gedraaid worden, Cash is King. Will-Jan adviseert hierin en stuurt bij van A tot Z. Hij blijft betrokken tot deze basis weer gezond is.
Eigen verantwoordelijkheid
Iedereen moet zich bewust zijn van ieders verantwoordelijkheid binnen dit grotere plaatje. Vanuit de gedeelde visie bouwt Will-Jan de juiste kaders voor ieders rol en onderlinge samenwerking. Het staat of valt met ieders eigen verantwoordelijkheid.